Idea Bank Opinie - Forum kredytowe



Zmiany w bhp od 2013 r.

marek83

  • Aktywny użytkownik
  • ***
    • Wiadomości: 131
    • Zobacz profil
dnia: 03 Październik 2012, 08:53:03 pm
Zmiany w bhp od 2013 r.

Nie wiem czy to dobre forum na taki temat ale zapytam...Czy ktoś słyszał co się zmienia od 2013 roku w prawie odnośnie PHP. Co z osobami które pracują jako inspektorzy BPH, posiadając odpowiedni kurs czy jest konieczność doszkalań?



piotrekm

  • Weteran
  • *****
    • Wiadomości: 648
    • Zobacz profil
Odpowiedź #1 dnia: 03 Październik 2012, 09:04:17 pm
Zgodnie z obecnie obowiązującym prawem ?pracownikami służby bhp mogą być osoby spełniające następujące wymagania kwalifikacyjne:

 
 - inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca zawód technika bezpieczeństwa i higieny pracy,

- starszym inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca:
zawód technika bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 3-letni staż pracy w służbie bhp lub
wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,

- specjalistą do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 1 rok stażu pracy w służbie bhp,

- starszym specjalistą do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 3-letni staż pracy w służbie bhp,

- głównym specjalistą do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 5-letni staż pracy w służbie bhp?.

 

Ponadto, jak wynika z przepisów przedmiotowego rozporządzenia, ?w przypadku, o którym mowa w art. 23711 § 2 Kodeksu pracy, pracodawca może powierzyć wykonywanie zadań służby bhp specjalistom spoza zakładu pracy, którzy spełniają co najmniej wymagania określone powyżej pkt 3, lub osobie, która była zatrudniona na stanowisku inspektora pracy w Państwowej Inspekcji Pracy przez okres co najmniej 5 lat?.

 
Na drodze rozporządzeń osoby nie spełniające kwalifikacji zachowują prawo wykonywania zawodu przez 8 lat licząc od dnia wejścia rozporządzenia. Zatem osoby zatrudnione w służbie bhp przed 1 lipca 2005 r. i niespełniające wyżej wymienionych wymagań kwalifikacyjnych, zachowują prawo do zatrudnienia w służbie bhp i wykonywania zadań do 30 czerwca 2013 r.
Po tym okresie tracą uprawnienia i muszą się doszkolić zgodnie z obowiązującymi wymaganiami na wyżej wymienione stanowisko.





kuroido

  • Nowy użytkownik
  • *
    • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
Odpowiedź #2 dnia: 27 Wrzesień 2014, 01:23:59 pm
całkiem spoko ten nowy podział
« Ostatnia zmiana: 31 Październik 2014, 12:14:05 pm wysłana przez piotrekm »


Hope

  • Aktywny użytkownik
  • ***
    • Wiadomości: 245
    • Zobacz profil
Odpowiedź #3 dnia: 07 Listopad 2021, 03:15:22 pm
Ciągle są wprowadzane jakieś zmiany jak mniemam. Dlatego też by nie przejmować się, że czegoś nie dopilnowaliśmy, najlepiej po prostu zacząć współpracę z firmą, która będzie zarządzać bezpieczeństwem https://askarprotect.pl/ Przeprowadzi analizę ryzyka, operat przeciwpożarowy i przeszkoli kadrę pracowniczą.


Domisia

  • Użytkownik
  • **
    • Wiadomości: 73
    • Zobacz profil
Odpowiedź #4 dnia: 14 Styczeń 2022, 11:47:33 am
Zmiany co chwilę następują, ale niestety, nadal państwo za mało egzekwuje to, czy firma się do danych przepisów ogólnie stosuje. W naszej firmie, dopiero po audycie i dużej karze, w placówce pojawił się niejeden koc gasniczy czy sama gaśnica. Wcześniej człowiek się martwił, jak sobie poradzi w razie awarii, czy po prostu w razie pożaru.